www.eviiisihl.blogg.se

Hajfakta på Bohuslän

Kategori: Allmänt

På Tisdag åkevi till landet.

Ska bli jätte skönt att komma ifrån Stockholm nu....

Jag ska bada asmycke <33

Men det finns brännmaneter där....

jag bränner mig minst 2 ggr per sommar...

en gång brände jag mig på båda låren.....

gjorde fruktansvärt ont

en gång räknade jag och Linda maneter som vi såg

då fick vi tsm ihop 40 st! 

Helt sjukt.....

jajjjaaa......

sen finns det hajar där..... men det e en bit bort från där vi badar

men dom e ofarliga.....pigghaj och sillhaj

bara det att år 2005 i September tror jag

kom det en livsfarlig vitfenad oceanhaj

in där, men inte den fjorden som vi badar i....den hade följt med golfströmmen....sen dog den av stress men ändå....

läskigt att det hänt och kanske kan hända igen

och i Norge så finns ju valen Späckhuggare....

och Bohuslän ligger ju nära Norge oxå....
 
så ja asså

Späckhuggare kan komma in......och så kom jag på att det finns en till haj där

den heter Brugden.......

Här kommer lite bilder på de hajarna!


pigghaj:

Sillhaj:



Vitfenad oceanhaj:



Späckhuggare:



Brugden:






Ja de va de hej!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: